Alternatieve Bavodag - Mariaparochie - Sprinze

Normaal gezien ging op zaterdag 27 maart de Bavodag door in Sint-Niklaas. Omwille van Covid-19 werd ook deze superleuke dag afgelast. Toch hebben de mensen van IJD een alternatieve bavodag uitgewerkt om in de gezinsbubbel te doen. Wat hield dat in?

Elke kandidaat-vormeling kreeg een omslag in de bus met:

• Tochtboekje waarmee jullie aan de slag kunnen binnen jullie gezinsbubbel
  • Een flyer van OD (ontmoetingsdagen)
  • Geschenkbon van OD
  • Een bandje als herinnering aan deze unieke dag

Er was ook een opdracht:

• Een kort catechesemoment over het verhaal van Bartimeüs (dit kan je lezen in het tochtboekje – er staan ook opdrachten in het boekje – je kan een filmpje bekijken waarin de bisschop jullie toespreekt over het verhaal.
  • Getuigenis : filmpje ‘Dit is Jokri en Ontmoetingsdagen’
  • Wandeltocht met het gezin waarbij men enkele ludieke en inhoudelijke stops kunnen houden zoals vermeld in het tochtboekje. Zorg ervoor dat jullie tijdens de wandeling passeren langs een kerk in de Mariaparochie.
    • De wandelroute mag je zelf bepalen in je nabije omgeving. Je kan hierbij gebruik maken van :
      • Google maps
      • Wandelknooppunten
  • Tot slot kan je ook nog deelnemen aan de vormelingendagwedstrijd waarbij je een mooie prijs kan winnen. Ook hier vind je meer info op de website die ik later in deze mail vermeld)

Website waar jullie alle filmpjes en de wedstrijd vinden is : www.vormelingendaggent.ijd.be  LET OP! Alle filmpjes komen pas online vanaf 20 maart.

Omdat jullie het materiaal pas half maart in de bus zullen krijgen, laten we deze periode om dit te maken ook wat verder lopen in april. Het zou natuurlijk fijn zijn, moesten jullie dit kunnen doen op de ‘normale’ datum van de bavodag nl. 27 maart. Maar moest dit echt niet lukken, dan kunnen jullie dit eventueel in de paasvakantie plannen (ten laatste 15 april).

Graag hadden we van jullie een foto doorgestuurd gekregen van tijdens jullie wandeltocht waar ook de kerk een plaatsje krijgt (bv. Een foto van jullie binnen of een foto met de kerk op de achtergrond). Toon op jullie foto ook een blaadje uit het tochtboekje dat jullie reeds maakte.

Hierbij alvast een aantal foto's...