Bijbelseminarie 2021
Wij nodigen jullie uit om deel te nemen aan dit Bijbelseminarie. Het zal geenszins een herhaling of verdubbeling zijn van het Bijbels Leerhuis, maar wel een verdieping en een verbreding.

Beste psalmzoekers,

Alvast bedankt aan iedereen die maand na maand, of geregeld heeft deelgenomen aan de Leerschool van de Psalmen.

• Op 25 mei staat de slotavond van het Bijbelse Leerhuis gepland. Door de coronamaatregelen is het echter onmogelijk om een grote ontmoeting te organiseren in Gent. Het CCV stelt daarom voor om die avond, net als de startavond, in kleine groep fysiek samen te komen. (De kans lijkt klein dat het in mei al zal mogen, eventueel buiten… we zullen tegen eind mei zien of het kan en daarna zoeken we naar een gezamenlijke datum). Het accent van deze avond ligt op de ontmoeting met elkaar. Het Leerhuis had dit jaar vooral plaats via het scherm en we willen vermijden dat het traject ook zo eindigt.

• Een van de doelstellingen van het Bijbels Leerhuis was om ons te laten proeven van de psalmen als gebed. Hoewel de slotavond vooral in het teken van de ontmoeting zal staan, willen we toch samen bidden en een kleine impuls voorzien over het Getijdengebed. Dit kan een stimulans zijn om regelmatig in de Mariaparochie samen te komen om samen met de psalmen te bidden. Naast ontmoeting, gebed en de korte impuls is er gelegenheid om bij een hapje en een drankje het traject te evalueren. Het zou zeker ook een kans zijn om de psalm terug haar plaats te geven in de eucharistie na de eerste lezing in alle kerkplekken.

• Elk jaar organiseert het HDGI een Bijbelseminarie waar we een welbepaald Bijbelboek zowel inhoudelijk als vormelijk bestuderen. Dit jaar hebben we gekozen voor het Boek der Psalmen.Wij nodigen alle deelnemers van het Bijbels Leerhuis uit, om deel te nemen aan dit Bijbelseminarie. Het zal geenszins een herhaling of verdubbeling zijn van het Bijbels Leerhuis, maar wel een verdieping en een verbreding. Herbij vinden jullie de folder terug.
    Voor meer info... click start dit weekend 24 april!

Dank en tot binnenkort !