Beste ouders en vormelingen,

de stijgende cijfers, voornamelijk ook onder leerlingen uit het lager onderwijs, doen ons na het overleg binnen de parochieploeg noodzaken om geen fysieke catechese aan te bieden. Onze eerdere communicatie hierover vervalt.

In de plaats daarvan nodigen we u thuis uit tot een digitale catechese die je samen als gezin met je kandidaat vormeling kunt volgen en bespreken via onderstaande link, waar je na het introductiefilmpje  kunt klikken op de eerste catechese over bidden, de andere links zullen geleidelijk aan worden aangevuld in de loop van het jaar.

Er volgen zeker nog leuke initiatieven die je verder laten ontdekken in het geloof.

We nodigen jullie ook hartelijk uit naar een van de vieringen in de maand december tijdens de advent of kersttijd. Kom zoveel mogelijk gespreid in tijd en naar een van de verschillende kerken waar er een viering doorgaat. U vindt hier de  nieuwe uurregeling voorzien voor de vieringen

We wensen iedereen alvast een goede gezondheid toe en de nodige voorzichtigheid.

Alvast veel plezier met de catechese en hopelijk tot in een van de vieringen.

deze mail werd verzonden naar alle ouders die hun mailadressen hebben bezorgd

Namens de catechisten van de Mariaparochie

digitale catechese
De catecheses gaan door op digitale wijze, met opdrachten en video's.
Waar ouders in normale tijden meegingen, worden ze nu gevraagd als begeleiders in deze tijd.
Als catechist begrijpen we dat thuisbetrokkendheid voor de catechese niet evident is. Soms is het niet vanzelfsprekend voor ouders, die vaak los staan ​​van de realiteit van de kerk en van het geloof. Toch kan het voor een gezin een unieke kans zijn om 'samen' op zoek te gaan naar het geloof en de kerkgemeenschap. Alvast dank en welkom om jullie 'mee-op-stap-gaan'.