Nieuw pastoraal plan vanaf 1 januari 2023

Na het pastoraal beraad van 8 juni is de parochieploeg  samen geweest om het pastoraal plan voor 2023 op te stellen, gebaseerd op het beleidsplan van 2019.
Dit pastoraal plan treedt in werking vanaf 1 januari 2023.
Er zal wekelijks een eucharistieviering doorgaan in de kerk van Buggenhout op zaterdag en in de kerk van Lebbeke op zondag.

De andere kerken blijven open kerken voor persoonlijk gebed, uitvaarten, huwelijken en occasionele vieringen.

Doopsels, eerste communies en vormsels gaan door in de kerken waar de eucharistie wordt gevierd: Buggenhout en Lebbeke.

De uitvoering van het pastoraal plan heeft een impact op onze parochie, daarvan zijn we ons terdege bewust.
Tegelijk mag gehoopt worden dat we de toekomst voor ogen houden van onze kleine geloofsgemeenschap en durven werken aan positieve verbondenheid.

Logo Mariaparochie
Misintentie aanvragen

Voor de weekendvieringen met een misintentie in St.-Niklaas BUGGENHOUT op zaterdag om 17:30u of O.-L.-V. Geboorte LEBBEKE op zondag om 11:00u (vanaf 1 januari 2023 om 10.30u)

Nog tot 1 januari 2023 in
St.-Martinus DENDERBELLE  1ste zondag van de maand om 09.00u
St.-Amandus OPDORP           2de zondag van de maand om 09.00u
H.H.-Salvator WIEZE              3de zondag van de maand om 09.00u
St.-Gerardus Majella OPSTAL 4de zondag van de maand om 09.00u

Voor een Misintentie in de Mariaviering in de Boskapel BUGGENHOUT  of O.-L.-V. Geboorte LEBBEKE (voor de wisselend eucharistie op zaterdag om 08:00u raadpleeg hiervoor steeds uw parochieblad)

Kunt u gebruik maken van het  aanvraagformulier tot 1 januari 2023
misintenties vanaf 1 januari 2023 aanvraagformulier

Noteer of het gaat om een Jaargetijde  of mis  op datum en voor wie (gelieve de naam duidelijk te schrijven)
Steek deze aanvraag in een omslag met het gepaste bedrag: 15 euro of bij voorkeur via rekening intentie Mariaparochie:
BE60 7390 2025 0870 Noteer duidelijk:
datum en voor wie en bezorg ook deze fiche aan het secretariaat in de brievenbus of via mail. De betalingen gebeuren ten laatste 14 dagen voor de viering, dan verschijnt het ook eenmaal in het parochieblad.

Parochiesecretariaat Buggenhout, Pastorijstr 5, 9255 Buggenhout
Open maandag 18– 19u, donderdag 09 -11u

Parochiesecretariaat Lebbeke, Grote Plaats 15, 9280 Lebbeke
Open dinsdag en zaterdag 9 – 11u, donderdag 13 – 15u
secretariaat@parochiebuggenhoutlebbeke.be

Gelieve geen overschrijvingen te doen zonder voordien eerst de intentie aan te vragen, op eender welke wijze via het secretariaat, vorgedrukte enveloppen of via mail.