regeling viering in coronatijd
Regeling eerste communies en vormsel najaar 2021

Rond deze tijd zouden in normale omstandigheden heel wat kinderen voor het eerst te communie gaan en jongens en meisjes het sacrament van het vormsel ontvangen. Ondertussen weten we dat dit niet kan onder de geldende omstandigheden.
Hierbij de nieuwe regeling eerste communies en vormsel najaar 2021

Vormsel
Ons bisdom heeft de vormselviering uitdrukkelijk verplaatst naar het najaar.
Voor onze Mariaparochie gaat dit door op zaterdag 11 september in de kerk van Buggenhout en
zaterdag 18 september in de kerk van Lebbeke.
De concrete uren en opdeling van de kandidaat-vormelingen worden eerstdaags door de catechisten verder gecommuniceerd.

Nieuwe data eerste communie
Voor de eerste communies is er eveneens een verschuiving van de data gebeurd naar het najaar en gebaseerd op de inschrijvingen die er waren tot oktober van vorig jaar.

Lebbeke 10 april wordt 04 september om 17:30 u. in de kerk van Lebbeke
Wieze  11 april    05 september om 09:30 u.   Wieze
Denderbelle 02 mei   12 september om 09:30 u.   Denderbelle
Buggenhout 02 mei   10 oktober om 10:30 u.   Buggenhout
Lebbeke 02 mei   19 september om 11:00 u.   Lebbeke
Opdorp 08 mei   18 september om 18:00 u.   Opdorp
Opstal 09 mei   10 oktober om 09:00 u.   Opstal
Buggenhout 09 mei   03 oktober om 10:30 u.   Buggenhout
Lebbeke 16 mei   26 september om 11:00 u.   Lebbeke

Afwachten
Uit ervaring van vorig jaar herinneren we dat ruim op voorhand plannen weinig zin heeft. Wie zeker wil zijn dat de eerste communie kan doorgaan kiest er beter voor om in kleine groepjes te vieren tijdens de zondagsviering. Er bestaat immers nog steeds de kans dat we, zoals vorig jaar, het aantal eerste communicanten moeten verdelen over de verschillende vieringen om de maatregelen te respecteren.

Uiteraard hopen we allemaal op de nodige versoepelingen om toch haalbare eredienst te kunnen houden.

Vragen
Indien uw eerst gekozen datum hier niet tussenstaat dan neemt u best contact op met de priester.
We vragen ook dat een verantwoordelijke of contact ouder voor jullie bepaalde viering eveneens contact opneemt met de priester en jullie samngebrachte vragen kan doornemen.

• Herman Cooreman, kerken Buggenhout, Opdorp en Opstal - 0472 22 55 04
  • Geert Leenknegt, kerken Denderbelle, Lebbeke en Wieze – 052 41 05 95

Bidden
Laten we duimen en bidden dat we het virus eindelijk onder controle krijgen en laten we ook hoopvol blijven.