valentijn

14 februari, ‘Valentijnsdag’, is voor velen een goede gelegenheid om geliefden extra te verwennen. Met het initiatief ‘Sint-Valentijn Anders’ kunnen we, ook als Kerk, de liefde vieren, liefde in schoonheid en kwetsbaarheid, liefde in al haar variaties, liefde die spreekt van God.

1. De Sint-Valentijn Anders Wandeling

Vanuit de werkgroep Huwelijksvoorbereiding nodigen we jullie uit op Sint-Valentijn Anders om een inspirerende en verdiepende wandeling te houden. De wandelroutes kun je zelf als koppels uit stippelen. Voor acht tussenstops onderweg zijn er QR-codes in het wandelboekje, die naar een kort filmpje leiden. Halte na halte ontdek je als wandelaars zo acht eerlijke getuigenissen van mensen die de liefde op hun manier handen en voeten geven.

Kleine opdrachten voor onderweg maken van de wandeling een pelgrimstocht waar de deelnemers, jong en oud, uitgenodigd worden tot gesprek en verdieping.

Deze wandeling is ideaal voor koppels, gezinnen met kinderen en alle geïnteresseerden die de liefde willen vieren.  We bieden dit materiaal ook aan als een huwelijkscatechese voor hen die zich voorbereiden op het sacrament van het huwelijk of hun relatie eens willen bespreken, als catechese op zondag voor onze geloofsgemeenschap of voor gezinnen met een vormeling.

2. De wandelroute

Met de valentijnswandeling kunnen jullie op stap kunnen gaan in de eigen buurt of kerkplek. Je kiest best een wandelroute van 3 à 4 kilometer. Je kan een bestaande wandelroute met mooie plekjes in uw buurt kiezen (eventueel via bestaande programma’s of apps). Of misschien wil je van de gelegenheid gebruik maken om verschillende kerken van de nieuwe parochie te ontdekken?

Op deze wandelroute voorzie je zelf 8 haltes, waar je telkens een QR opent. Daar kun je als wandelaars halthouden voor een kort verdiepingsmoment. Via de gsm kun je de code scannen. Je komt op filmpjes terecht met telkens een andere getuigenis.

In deze tweede versie van Sint-Valentijn Anders werden nieuwe en kortere opnames gemaakt die ongeveer 2 minuten duren. Op het einde van elk filmpje wordt een kleine opdracht geformuleerd: een vraag of een gespreksthema dat de wandelaars verder op hun weg kunnen bespreken.
Voor de kinderen is er een apart opdrachtenblaadje met doe-opdrachten voor onderweg. Op onze site kan je kidskaarten voor hen afdrukken. Kijk wel even voor vertrek of je knutselmateriaal nodig hebt.

3. Het wandelboekje

Je vindt in de wandelboekjes per halte een korte voorstelling van de getuigen en een samenvatting van hun getuigenis. Ook de opdracht staat nog eens helder geformuleerd. Een wandelboekje is een hulp voor wandelaars onderweg. Het kan ook wandelaars helpen die niet de mogelijkheid hebben om een QR code te scannen. Je kunt het boekje downloaden via onze website parochiebuggenhoutlebbeke.be

Neem je onderweg een mooie selfie?

Mogen we jouw foto gebruiken op de website van onze Mariaparochie of in Kerk & Leven? Dan mag je die foto doorsturen naar tina.blommaert@outlook.com of secretariaat@parochiebuggenhoutlebbeke.be

Alvast veel plezier!

Namens de werkgroep huwelijksvoorbereiding.

Welkom

Na de wandeling kun je aansluiten tijdens de weekendvieringen met speciale aandacht voor de jonge – en toekomstige trouwers op

• 10 februari om 17.30 uur in de kerk van Buggenhout
  • 11 februari om 10.30 uur  in de kerk van Lebbeke

Klik

Klik hier voor het tochtboekje
Klik hier voor de kidskaarten.

valentijn
14 februari, ‘Valentijnsdag’, is voor velen een goede gelegenheid om geliefden extra te verwennen. Met het initiatief ‘Sint-Valentijn Anders’ kunnen we, ook als Kerk, de liefde vieren, liefde in schoonheid en kwetsbaarheid, liefde in al haar variaties, liefde die spreekt van God.