Het kerkelijk jaar zit er bijna op.
De acolieten dienen de laatste vieringen die het kerkelijk jaar nog met zich meebrengt. Op 31 oktober zijn we met de acolieten samengekomen voor wat vorming en samenzijn, tevens om te bedanken voor de dienstbaarheid het hele jaar door.
Zoals bij elk engagement vraagt acoliet-zijn tijd en inzet elke week/maand opnieuw.
We zijn blij dat we een mooi groep van jongeren hebben die zich als acoliet in onze Mariaparochie willen engageren.
De namiddag begon met een ontvangstmoment in de pastorie van Buggenhout met een verwelkomingstoespraak van Yoran waarin centraal het samenwerken stond en in vriendschap de eucharistie dienen. Nadien gingen we naar de kerk voor een zangmoment ondersteund en begeleid door koster-organist Johan aan het orgel. Voor de meeste acolieten was het een leuke ervaring om eens op het doksaal te komen en zo dicht bij het orgel. Lietbeca Cantorij lid Marianne nam ons met Johan mee in de Zingt Jubilate. We werden verdiept in de betekenis van het zingen van de antwoordpsalm en kregen tips om goed te kunnen meezingen in de eucharistieviering.

Na het zangmoment begaven we ons naar het altaar van de kerk waar we stil stonden wat er allemaal in de eucharistieviering gebeurt door het opfrissen van wanneer en welke taak de acoliet moet doen. Ook de gebeden werden opgefrist en extra geoefend. Tijdens de viering op de vooravond naar aanleiding van Allerheiligen konden we de gelovigen een mooie avondviering geven door de aanwezigheid van zoveel acolieten.
Een mens zou er honger van krijgen, dus gingen we na de viering opnieuw richting de pastorie voor een heerlijk avondmaal en een zeer lekker dessert. Na het rond eten van de buikjes, het gezellig bijpraten en hints geven voor de activiteiten in 2023 keerde de acolieten voldaan en tevreden naar huis. Tot slot nog een dankwoord aan alle acolieten van onze Mariaparochie voor hun toewijding en dienstbaarheid.

Ook een dikke dank je wel van alle acolieten aan de mensen die onze activiteitsdag mee ondersteund hebben:
Koster-organist Johan en koorlid Marianne voor het zangmoment, Acolieten Yoran, Matthias en de pastoor voor het vormingsmoment rond de eucharistieviering.

Voor de maaltijd: N. en A. uit Lebbeke en H. en A. uit Buggenhout. Het dessert werd gemaakt door K.E uit Buggenhout.

31.10.2022

acolieten 31.10.2022

Wil je ook graag deel uitmaken van deze toffe groep?

Neem dan zeker contact op met de hoofdverantwoordelijke van de acolieten
via yoran.debraekeleer@parochiebuggenhoutlebbeke.be of
via de Mariaparochie : 052 41 05 95 of na de eucharistieviering.

acolieten 31.10.2022
Logo Mariaparochie