Voel jij je geroepen op een handje toe te steken in de mis? Misdienaars, ze zijn onmisbaar!

Misdienaar worden

Zit jij op zondag in de mis? Zit je niet graag de hele tijd stil tijdens de viering? Wil je jezelf nuttig maken en de priester een handje helpen?  Heb je voeling met liturgie?
Heb je er al over nagedacht om misdienaar te worden? Lees dan nu zeker verder!

Misdienaars helpen de priester tijdens de eucharistievieringen maar ook tijdens een uitvaart, doopviering of huwelijk kan een misdienaar een handje toesteken. Je rol is dus niet onbelanrijk! Meer zelfs, misdienaars zijn onmisbaar!
Door jouw hulp bespaar je de priester heel wat werk en geef je hem de tijd om de eucharistieviering nog beter te kunnen voorgaan.

De taak van een misdienaar is vrij eenvoudig. Je bent uiteraard heel de viering aanwezig om samen met de hele kerk te bidden, luisteren, zingen en communie te gaan. Als misdienaar heb je nog wat extra taken tijdens specifieke momenten. Zo rinkel je de bel wanneer mensen moeten rechtstaan, breng je de offergaven (het brood en de wijn) naar het altaar, draag je een kaars, maak je wierrook of sla je op de gong.

In Mariaparochie zullen we blij zijn met een nieuwe aanwinst in ons misdienaarsploegje.
Dus heb je interesse? En zie je de taak van misdienaar wel zitten? Ga dan zeker eens je oor te luisteren leggen en neem contact op met de pastoor of Matthias of Titilayo

Wil je al wat leren over het misdienaar zijn, volg dan deze link en je krijgt een videocursus die je zal helpen. Makkelijk hé..