icoon

Een unieke kans: maak kennis met de orthodoxe gemeenschap in Gent

In het kader van het doopproject dat ons bisdom van 2021-2023 organiseert, hebben we de unieke mogelijkheid om de orthodoxe gemeenschap in Gent te leren kennen.

Op de mooie affiches over het dopproject, die we in onze kerken zien, staat een icoon afgebeeld dat deel uitmaakt van de iconenreeks die Joris Van Ael, een katholiek iconograaf, schilderde in de orthodoxe H. apostel Andreaskerk in Gent.

We hebben de unieke kans deze kerk en een andere orthodoxe kerk geleid te bezoeken in Gent en we sluiten nadien aan bij de vespers in de orthodoxe kerk.

Het bezoek heeft plaats op zaterdag 19 maart. Het begint om 15u en eindigt om 18u.

Het is de bedoeling dat elkaar in Gent ontmoeten, indien er mensen zouden zijn die graag mee willen rijden met de auto, dan kan dit zeker geregeld worden. Het aantal plaatsen is beperkt, neem dus snel contact op door een mail te sturen met je naam, telefoonnummer, eventuele vrije plaatsen in je auto of je nood aan transport naar tina.blommaert@outlook.com. U krijgt dan een bevestiging van uw inschrijving en de details van het bezoek.