Lebbeke is het oudste bedevaartsoord van het bisdom Gent. In de Onze Lieve Vrouw Geboortekerk van Lebbeke staat het miraculeuze beeld van Onze-Lieve-Vrouw dat dagelijks wordt bezocht door de plaatselijke bevolking. Geen dag gaat voorbij of er worden bloemen geschonken die een plaats krijgen op het Maria-altaar. De kaarsen zijn stille getuigen van de vragen die gesteld worden door de bezoekers aan Maria om voor een intentie voor te spreken bij God. Maria is geliefd in Lebbeke, ze spreken er over hun Onslievraa.

Iedere zaterdag is er om 08.00 uur in de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk een Mariamis met als afsluiting een korte eucharistische aanbidding en plechtige zegen.

Klik hier voor filmpje op YouTube

Rijs Maria

Elke regelmatige bezoeker van ons bedevaartsoord zal ooit de Lebbeekse hymne aan Maria hebben gehoord. Elke authentieke Lebbekenaar zingt minstens één of meerdere strofes uit het hart. De tekst is ooit geschreven geweest door Z.E.H. Gustaaf De Munck en de toondichter is Jaak Opsomer.

Luister HIER naar een uitvoering, naar aanleiding van het jubelconcert op zondag 02 juni 2013, door de Schola Cantorum Cantate Domino van het St.-Maartenscollege Aalst, onder leiding van David De Geest en met het kamerorkest Aspetti Musicali.

Klik hier voor link naar bladmuziek Rijs Maria

Mariale Bid- en Boeteprocessie